خودرو از وسایل حساس و ضروری حمل و نقل محسوب می¬شود با پیشرفت تکنولوژی خودروسازان به فکر این افتادن که خودروهای جدید و متنوع با آپشن و امکانات زیاد تولید کنند و با تقاضای زیاد مردم برای خرید خودرو ، خودروسازان جدید ظهور کردند. خودرو نیز مانند هر وسیله دیگر در اثر خیلی از عوامل احتمال خرابی دارد بر اساس نیاز مردم و خودروهای تولید شده ، کارخانجات خودرویی اقدام به تولید قطعات خودرو کردند از مهم¬ترین قطعات که مصرف زیادی هم دارد مخزن روغن هیدرولیک تیپ دو پژو ۲۰۶ و درب منبع روغن ترمز تیپ دو پژو ۲۰۶ است.
مخزن روغن هیدرولیک تیپ دو
منبع مخزن روغن هیدرولیک تیپ دو در واقع محلی برای نگهداری روغن هیدرولیک است برای اینکه منبع مخزن کارایی بالایی داشته باشد طراحی آن اکثرا به شکل مستطیل انجام می¬شود در مخزن روغن هیدرولیک موادی مانند لجن ، فلزات و آب ته نشین می¬شوند و ذرات هوا از سطح روغن خارج می¬شوند. در خودروها مخزن هیدرولیک به دو صورت قرار می¬گیرد در روشهای قدیمی مخزن هیدرولیک زیر موتور الکتریکی ، پمپ و دیگر قطعات سیستم هیدرولیک قرار می¬گیرد که در این روش از نشتی روغن داخل مخزن به درون موتور الکتریکی جلوگیری می¬کند در روش دیگر بالای پمپ مخزن روغن هیدرولیک قرار می¬گیرد.
علائم نشان دهنده خرابی مخزن روغن هیدرولیک

پایین آمدن سطح روغن داخل مخزن هیدرولیک
هنگام چرخیدن با چرخش فرمان صدای نامطلوب ایجاد شود

اطراف روغن ریزی چرب میشود

دو قطعه ساده ولی حساس در تولید قطعات خودرو
سفت شدن فرمان در حالت روشن بودن خودرو
نکته : روغن هیدرولیک قابل مشتعل شدن است پس نشتی در مخزن هیدرولیک بسیار خطرناک است و احتمال آتش سوزی خودرو را دارد پس دائما روغن و مخزن روغن هیدرولیک را چک کنید تا مشکلی پیش نیاد.

مخزن هیدرولیک
درب منبع روغن ترمز تیپ دو
درب منبع روغن ترمز تیپ دو از جمله قطعاتی است که در تولید قطعات خودرو مورد توجه شرکتهای خودرو سازی قرار گرفته است این قطعه مصرفی است و در اکثر خودروها به مرور زمان و با تعویض روغن ترمز در اثر استهلاک ایجاد شده باعث خرابی آن می¬شود و از آنجایی که ترمز جزء حساس¬ترین قسمت¬های خودرو محسوب می¬شود و درست عمل نکردن ترمز آسیبهای جانی و مالی را همراه دارد بنابراین باید به درب منبع روغن ترمز و خود منبع روغن ترمز اهمیت داد چون برای اینکه ترمز خوب عمل کند به مقدار استاندارد باید روغن ترمز داخل منبع باشد. خیلی از افراد در هنگام خرابی درب منبع روغن ترمز تعویض آن را به عقب می¬اندازد توصیه ما برای شما این است که در صورت خرابی درب منبع روغن ترمز سریع آن را تعویض کنید. وظیفه درب منبع روغن ترمز تیپ دو احاطه و پوشش کامل منبع روغن ترمز است که باعث نگهداری روغن ترمز یا همان مایع سیال در داخل منبع روغن ترمز می¬شود. یکی از علایم پایین اومدن روغن ترمز خرابی درب منبع روغن ترمز است که درب منبع روغن ترمز نتواسته روغن را در داخل منبع نگهداری کند باعث نشتی از طریق درب شده است. طبق دلایلی که گفته شده با اینکه درب منبع روغن ترمز خیلی ساده به نظر می¬رسد ولی از اهمیت زیادی برخوردار است پس در هنگام خرابی درب منبع روغن ترمز حتما از کالای اورجینال و با کیفیت استفاده کنید و سراغ جنس¬های تقلبی نروید.

دو قطعه ساده ولی حساس در تولید قطعات خودرو

اشتراک در شبکه اجتماعی

بیوگرافی نویسنده adminpishvaz

مشاهده تمامی 857 پست

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.